1 2 3 4 5 Bu kodu kullana

19 Mart 2021 Cuma

Enginarlı Pilav




Dün Küçükyalı'nın pazarıydı. Sırf enginar almak için koronaya rağmen pazara gittim. Enginarlarımı aldım.

Ben hep enginarı klasik zeytinyağlı bezelyeli havuçlu yaparım. Çokta severim. Bu sefer değişiklik olsun diye pilavını yapmaya karar verdim. Çok hoşuma gitti. Bayıldım. Dayanamadım iki tabak yedim valla.

Gelelim tarifine. Kuru soğan ve taze soğanı doğrayıp zeytinyağında kavuruyoruz. Dolmalık kuş üzümü atıyoruz içine. Dolmalık fıstıkta var ama biraz pahalı geldi koymadım ben.

Küp küp doğradığımız enginarlarıda ilave ediyoruz. Biraz limon suyu ve limon kabuğu. Sonra çok az su koyup enginarların biraz pişmesini bekliyoruz. Suyunu çekince daha önce ıslattığımız pirinci koyuyoruz.  Tuz ve şeker ilavesiyle kavuruyoruz. Üstünü bir parmak geçecek kadar sıcak su ilave ediyoruz.

Kaynadıktan sonra altını iyice kısıp üzerine dere otu doğrayıp demlenmeye bırakıyoruz.

Ben ılık yedim. Sanıyorum soğukta çok güzel olur.

Yapmanızı tavsiye ederim...

8 yorum:

parıldayan çiçek dedi ki...

Eline sağlık. Ben bugün zeytinyağlı pişirdim. Hazır bezelya havuç karışımı çanakların içinde bir daha ki sefere pilavını yapayım. Sevgiler.

hüznün tadı dedi ki...

Bugün aynı yemeği yapmışız. Pilavını denemeni tavsiye ederim.

resim defterimm dedi ki...

Ellerinize sağlık. Sevdiğim ikili pilav ve enginar.

Handan dedi ki...

Nefis gözüküyor. Ben bunu pişirsem oturup hepsini kendim yemem gerekir, kimse yemez.Hımm hiç de fena olmayabilir tabi :D

hüznün tadı dedi ki...

Hoş geldin Resim Defterim.

hüznün tadı dedi ki...

Handan- Bizde de benden başka yiyen yok. Zaten koncayla yemeklerimiz ayrı. Saatleri de ayrı çeşitleri de. Yıllarca ortak bir nokta bulmaya çalıştım yemek konusun da. Çocuklar ayrılınca böyle bir yol bulduk. İkimiz de memnunuz:)

kızgül dedi ki...

Eline sağlık canım, neye elin değse güzelleşiyor.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Enginarlı pilavı pek severim. Bu tarif benim yaptığımdan biraz farklı, iç pilav havalı, güzel olmuştur mutlaka. :)