1 2 3 4 5 Bu kodu kullana

6 Mart 2021 Cumartesi

Akşam Yemeğim












Şemsa Denizsel`in Kulaktan Dolma Tariflerini okuyorum bu aralar. Okudukça akşam yemeği için mutfağa koşmak istiyorum. Zaten pandemi bizi eve kapattığından beri kendimi yemekle şımartmak istiyorum hep.

Dolapta karnabahar vardı. Fırında yapmaya karar verdim. Karnabaharları haşladım önce. Ama en fazla on beş dakika. Fazla yumuşamaması lazım. Sonra iki yemek kaşığı tere yağ ve üç yemek kaşığı unu kavurdum kokusu gidene kadar. Üstüne üç su bardağı sütü karabiberi ve tuzu ilave ettim. Oh! Beşamel sosumuz hazır. Borcama karnabaharları dizdim. Üstüne beşamel sos attım fırına. Yanına da bir kaç tane pırasalı börek attım buzluktan. Sonra üstüne kaşar dilimleri. Nar gibi kızardı.

Kırmızı şarabımın yanında  oh mis gibi. Koncayla biz mutfaklarımızı ayırdık. O günde bir öğün besleniyor. Sebze pek sevmiyor. Bol salata ve ızgara yiyor her gün. Yanında sucuk salam yiyor. Ben iki ana öğün bir ara öğün yiyorum. Ve sebze ağırlıklı besleniyorum. Birbirimize karışmıyoruz. 

Bugün evdeydim. Çıkmadım hiç. Burak geldi sabah kahvesine. Kahve sohbet falan saat iki oldu. Biraz kitap okudum. Murathan Mungan`ın derlediği "Tren Geçti" öykü kitabını okuyorum. Sonra egzersiz yaptım yarım saat. Yemek falan derken akşam oldu. Bilgisayarı gündüz açmıyorum. Akşam yemeğinden sonra açıyorum. Şimdi dizi ve film seyretme zamanım geldi.



9 yorum:

parıldayan çiçek dedi ki...

Selam eline sağlık. Mis gibi yemek. Oğul ile sohbet gününü şenlendirmis.Sevgiler.

hüznün tadı dedi ki...

Parıldayan Çiçek- Cumartesi yasak kalktı neyse. Çocuklarla artık görüşebiliriz. İnşallah şu hastalıktan da temelli kurtuluruz. Doğayı özledim. Rahat rahat yürümeyi özledim.

*mehtap dedi ki...

Bizim bey üç öğün yemeye devam, ben iki öğüne indirdim:)Yoksa kilolar alıp başını gidiyor. Karnabaharı her türlü severim ,en çok kıymalı yemeğini..

hüznün tadı dedi ki...

Bizimki de tek öğünde üç öğünü götürüyor.:) Maşallah kilosu da aldı başını gidiyor.

Swotpisces dedi ki...

emeğinize sağlık...

hüznün tadı dedi ki...

Swotpisces Teşekkürler.

serpil dedi ki...

Ben de yapayım karnabaharı böyle,epeydir almadım.

hüznün tadı dedi ki...

Serpil Bence de yap zamanı geçmeden. Kızım üstüne kıymalı sosta yapıyor.

Esin Bozdemir dedi ki...

Başamel soslu karnıbahar nefis görünüyor. Ellerinize sağlık. Pandemide 'ne yapsam?' derdi, yemek yapmaktan daha zor:) ama biz kadınlar yaratıcı fikirlerimizle üstesinden geliyoruz. Sosyal medya sağolsun işimizi kolaylaştırıyor...