1 2 3 4 5 Bu kodu kullana

8 Kasım 2011 Salı

Bayram Kareleri.




            Birinci gün  sabah erkenden kalktım. Arife günü yetiştiremediğim laz böreğini yaptım. Ortalığı toparladım. Sonra yukarıdaki dumanı tüten kahveyi pişirdim kendime.






             Bu Oktay Usta usulü pişirdiğim laz böreğinin fırından çıkmış hali.  Hazır baklava yufkasından yapılıyor. Kısaca anlatayım. Önce 2 bardak şeker ve 2 bardak suyla şerbet hazırlıyorsunuz. O soğurken siz on dört adet baklava yufkasının yedisini aralarını yağlayarak tepsiye döşüyorsunuz. Yedi yüz elli gram süt, beş çorba kaşığı un, bir buçuk su bardağı şekerle bir muhallebi pişiriyorsunuz. Birazcık soğuyunca yufkaların üstüne döküp diğer yedi adet yufkayı yağlayarak tepsiye seriyorsunuz. Üstü kızarınca şerbetini döküyorsunuz. Dilimleyip afiyetle yiyorsunuz.

            Öğleden sonra teyzemlere ziyarete gittik.



               Dün Koncanın dayısına ziyarete gittik. Küçükyalı- Levent arasını iki buçuk saatte alabildik. Keşke motorla gitseydik. Aralardan kayıp giderdik. Ben de camdan gördüklerimi resimledim.




                Köprüye ulaştığımızda sabrımızın da  sonuna ulaşmıştık.




      


          

            Neyse sevdiklerimizin ziyaretini başarıyla tamamlayabildik. Bu yukardaki, evin şirin köpeği Çerez. Çok şirin çok.

            Bu bayram ne misafir geldi ne şeker toplayan çocuklar kapımızı çaldı. İki gün bayramlık giydim. Yeter. Kotumu geçirdim ayağıma her günkü gibi.

           Çıkıp biraz yürüyeyim diyorum bugün.

11 yorum:

Asuman Yelen dedi ki...

Börek enfes görünüyor. Afiyet olsun.
Bayramda trafik çekilir dert değil gerçekten. Bu arada Çerez ye beni diyor gerçekten. Bu gün ben de eşofmanlayım artık. Hastayım ama olmasaydım da yine eşofmanla geçirecektim günü.
Günlerin güzel geçsin canım...

hüznün tadı dedi ki...

Biraz iönce yürüyüşten döndüm. Şehir içi trafik yine felaketti. Yürüdüğüm için şükrettim.

Hülya dedi ki...

Böreğin tarifi çok değişik geldi.leziz görünüyor.
afiyet olsun :)

laleninbahcesi dedi ki...

Mihribancım bilsem sana biraz misafir verirdim ayol :)) Babamın hastalığı bayramla çakışınca biz rekora gittik bu bayram.

Resimler özellikle çerez süper

pelinpembesi dedi ki...

boğaz manzarası nedir oyle !! ne kadar güzel, bayıldım..

Swotpisces dedi ki...

bu tatlıyı ben de denemek istiyorum, süper görünüyor... hayırlı bayramlar..

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

ıyı bayramlar oncelıkle. trafık hepımızı yordu bu bayram. tukettı bıtırdı. ama akrabaları arkadasları gormek gercekten paha bıcılemez..
sevgıler, bol kahvelı cıkotala tadında bayramlar
sevgıler

hüznün tadı dedi ki...

Hülya- İsmi laz böreği ama tatlı aslında.

Lale- Taahmin ediyoru:))) Neyse hastane günlerin bitti ya çok şükür.

hüznün tadı dedi ki...

Buket- Arabadan çekimde hoş oluyormuş. Tam köprüde trafik dursa dedim ama durmadı.

swotpisces- Bencede dene. Biraz kalorisi bol ne yazıkki.

Zeynep- Sana da iyi bayramlar canım.

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Kahve de börek de harika görünüyor.
Bayramınız kutlu olsun:)

hüznün tadı dedi ki...

Natali- Seninde kutlu olsun canım.