1 2 3 4 5 Bu kodu kullana

8 Haziran 2010 Salı

Kırmızı Pancar






                Pazardan aldığım kırmızı pancar dolapta durup kalmıştı. Bugün sıraları geldi. Bir güzel fırçalanıp yıkandılar. Düdüklüye atılıp kabuklarıyla haşlandılar.

                Kabuklarını soyup cam kavonoza koydum.O güzelim suyunu da üstüne döktüm. Zaten suyu acaip faydalı. Kan basıncını düşürücü; çünkü yüksek oranda potasyum içeriyor. Ayrıca bağışıklık sistemini güçlendirip kan yapımına destek veriyor. Vitamin ve mineral kaynağı.

                Aklıma geldikçe alıp turşusunu yapıyorum suyunu da içiyorum. Kavonoza sarımsak ve sirke de ilave ettim. Buzdolabında duracak. Salatalara ilave edeceğim. Ara ara da suyunu içerim.

                Bunu da evde benden başkası yemez. Neler kaybettiklerini bilmiyorlar.




Pancarın öyle yeşil yaprakları vardı ki... Onları doğradım; sarımsakla zeytinyağında kavurdum. Üstüne bir  yumurta kırdım. İşte benim güzelim öğle yemeğim.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
                                                                            



 Minik domatesim de kızarmış "Beni ye!" diyor. Onu ancak Kızgül'e kıyarım.                                               


       

Hiç yorum yok: