1 2 3 4 5 Bu kodu kullana

13 Şubat 2014 Perşembe

Ağız Tadı



      Konca'nın sevdiği yemek çeşidi o kadar az ki... Birkaç çeşitle sınırlı. Ne zaman değişik bir şey yapmaya kalksam, hevesim kursağımda kalır.

      Bir kere hiçbir şeye maydonoz, dere otu, sarımsak katılsın istemez. Kızgül'le biz de bayılırız bu lezzet veren şeylere.

      Mesela geçen gün bolonez soslu makarna canımız istedi. Çok güzel bir sos yaptım. Konca o sosa baktı bakı:"Bu ne şimdi yaa!" diye güzelim sosumu aşağıladı. Ona  göre makarna kavrulmuş kıymayla veya salçalı yenir.Bu domatesli, kıymalı, baharatlı, hafif sulu sos ona uygun değil.

      Kızgül'le ben kocaman tabaklarımıza makarnamızı koyduk. Üstüne bol sos ve kaşar. Afiyetle yedik. O sosa elini bile sürmedi.

      Bugün de lahana salatası yapacağım. Arkadaşımda yemiş ve bayılmıştım. Lahanalar kıyılıyor ve biraz tuzla ovuluyor.İçine maydonoz, ince dilimlenmiş yeşil elma konuluyor. Hardal, portakal suyu, limon suyu, nar ekşisi ve zeytinyağı karıştırılarak bir sos hazırlanıyor. Yiyeceğimiz zaman salatamızın üstüne dökülüyor. Nefis bir tat.

      Şimdi Komca'ya lahana salatası yapacağım desem; "Sen şöyle bir çoban salatası yapsan ne güzel olur"der.

      Ben değişik tatları seviyorum ve denemek istiyorum. O ise iki üç çeşit yemeğine ihanet etmeyi hiç düşünmüyor.

   

13 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Bütün erkekler böyle, kesin klasikçi. Değişik tatlara hiç açık değiller. Ben de yapar kendim yerim :)

hüznün tadı dedi ki...

Evet Leylak dalı ağızlarının tadlnı
bilmiyorlar:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lahana salatasına ağzım sulandı. Erkekler neden böyle klasikler acaba?
Ellerinize sağlık :)

hüznün tadı dedi ki...

Hayat izlerim-Lahana salatası nefis. O yeşil elma dilimleri öyle yakışmış ki ona.

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Yemek seçe insan zordur:(
Allahtan ben şanslıyım, eşim herşeyi yer ben de değişik şeyler denemeyi, eh! değmeyin keyfimize;))
Bu arada salata sosunu sevdim.

hüznün tadı dedi ki...

Natali- Çok şanslısın:)) Ne güzel istediğini pişir hazırla.

Asuman Yelen dedi ki...

Çocukluğumuzda Makarna ya maydanozlu peynirli ya da ve daha çok kıymalı domatesli yapılırdı. Galiba erkekler bildiklerinden farklı olana sıcak bakmıyorlar :)
Lahana bana da çok hoş geldi. Mutlaka deneyeceğim.

lale dedi ki...

Bir gün bir arkadaşımda mor lahana salatası yedim. Cevizli,kuru üzümlü falan. Bayıldım. Eve geldim yaptım. Yemeğe oturduk. Kocam bir çatal aldı ağzına attı, şşakın şaşkın bana bakıp ağzımda ne var diye sordu:)

Ağzımızın tadı hiç bozulmasın... Bunlar bile bir tat...

Ayşe'nin Kozası dedi ki...

Lahana salatasını çok eskiden beri yaparım,kendi uydurduğum tarifimle,mayonez,limon suyu,sirke,sarımsak:)mutlak olacak ,sonra baharat çeşnileri katarım bir de ceviz...yeşil elma
da çok iyi fikir... kızınız sizinle aynı damak tadında ne güzel..

Akşam sefası dedi ki...

O zaman ne diyoruz başka tatlara açık olmayanlara, "sen ye tarana" :))

parıldayan çiçek dedi ki...

Afiyet olsun. Didem lahana salatasının altına yeneceği zaman cips koyardı. Sbekletirsen yumuşuyor.çok yakışıyor.

Satır Arası dedi ki...

Gerçekten de yemek seçen kişiye sofra hazırlamak ne zordur.
Bend eşanslılardanım sanırım. Eşimle damak zevkimiz birkaç yiyecek dışında aynı. O yüzden mutfakta işim kolay oluyor.
İnşallah kızımızda bize çeker de. :))
Bu arada ilk defa duydum lahana salatasına elma dilimi.
Afiyet olsunnnnnn kızınızla sizeeee.
Şimdiden keyifli haftasonları Hüznün Tadı.

hüznün tadı dedi ki...

Asuman- Onlar hiç bir konuda alıştıklarının dışına pek çıkmak istemiyorlar. Ne sıkıcılar.

Lale- Hiç değilse ağzına atmış:)) O da yeter.

Ayşe- Kızımla bir çok konuda anlaşıyoruz şükürler olsun.

Berfin- Taranayada bir kulp bulur o:))

Zehra- Onuda denemek lazım. Güzel olu çıtır çıtır.

Gülşah- Kızın mutlaka size çeker. Birlikte keyifli sofralarınız olur inşallah.