1 2 3 4 5 Bu kodu kullana

22 Ağustos 2012 Çarşamba

Doğan Kardeş'le Büyümek..



            Yaz geleli yürüyüşe çıkmadım gibi bir şey. Bugün kendimle başbaşa yürümek istedi canım. Hava çok sıcak olsa da kararlıydım.

            Önce dolmuşla Caddebostan Kültür Merkezi'ne  gidecek, "Doğan Kardeş'le Büyümek sergisini gezecek ve yürüyerek eve dönecektim.

            Sergi Doğan Kardeş kitaplarının orjinal kapak resimlerinden ve kitaplardan oluşuyordu. Kitap kapakları beni çocıkluğuma döndürdü.

 







         Doğrusu ben içinde şiirler, öyküler, harika çocuk Bedri Baykal'ın resimleri olan, her ay dört gözle beklediğim eski Doğan Kardeş dergilerini de göreceğimi umuyordum ama dergiler yoktu ne yazık ki. Kitaplar ve kapak resimleri de çok güzeldi. Doğan Kardeş'le büyümek gerçekten bir şanstı.

         Bostancı'ya kadar vitrinlere baka baka yürüdüm. Cadde tenhaydı. Yani sevgilisinin elini tutan, köpeğini kapan veya çocuğunu kapan gelmemişti.

         Eve geldiğimde yorulduğumu anladım. Fırında bir tepsi patates, biber, domates kızarttım. Ortalık mis gibi biber koktu. Yanında pilav ve tavuk var. Birazda bayramdan kalma zeytinyağlı sarma.

 






11 yorum:

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Düşünüyorum da bir nesil Doğan Kardeş'le büyüdük...

laleninbahcesi dedi ki...

Doğan Kardeşle büyümek ayrıcalıktı...

Afiyetler olsun

Leylak Dalı dedi ki...

Mihribancım beni nerelere götürdün, 4 kitap da vardı bende. Leylek Dede halen var aynı kapakla ve çocukulğumun en favori kitabıydı. Andersen'den Masalları 10. doğum günümde yengem almıştı hala durur. Aslan ve Clementine teyzenin arabaları harika kitaplardı ne yazık ki kayboldular. Of keşke gezebilseydim sergiyi...
Sevgiler...

hüznün tadı dedi ki...

Hayat İzlerim- Okumayı sevmeyen Doğan Kardeş çocukları varmıdır acaba?

Lale- Bunun için ailemize teşekkür borçluyuz.

Leylak Dalı- Ne güzel. Eski kitaplarını saklamışsın. Bir iki dergi ve kitap saklamadığıma pişmanım. Onları özleyeceğimi bilemedim.

Asuman Yelen dedi ki...

O ayrıcalığı yaşayanlardan biri olarak herkese katılıyorum. Gitti Gidiyor' dan kocaman iki cildini edindim bu yüzden.
Bu arada Leylağın hayıflanacağını da tahmin etmedim desem yalan olur.
Bu arada biberlerin kokusu tatlı tatlı buralara geldi Mihriban' cım. Afiyet şeker olsun...

Asuman Yelen dedi ki...

Bu arada ne çok bu arada demişim:)))

hüznün tadı dedi ki...

Asuman- O aldığın iki cildi kıskandım doğrusu.

becktovintage dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Merhabalar.. Bloğunuzu tesadüfen internette örgü modelleri ararken buldum.. Çoğu yayınınızı okudum. Öyle içten öyle doğal yazıyorsunuz ki bana çok sıcak geldi.. Şu an ben de bloğunuzun en yeni üyesiyim. Sizi bulduğuma çok sevindim. Artık daha yakından bloğunuzu takip edebileceğim..:))
Çok selam ve sevgilerimle..
Emine Özlem..

hüznün tadı dedi ki...

Sevgili Emine merhaba. Tanıştığımıza çok sevindim. Ben de "Mestanın Örgü Sepeti"ni gezdim. Güzel örgülerini ve Mestan'ı çok sevdim. Sevgiler...

bücürükveben dedi ki...

Ben de Doğan Kardeş'le büyüyenlerdenim:)ve keşke saklasaydık o dergilerimizi, öyle üzülüyorum ki, benim ayrıca gözüm gibi sakladığım Tina'larım da bir ev taşıma sonrası ortadan yok oldular:(hala üzülürüm hatta eski bloguma yazmıştım..rüyalarıma girerdi nasıl yok oldular hala bilmiyorum sebebini...:(((