1 2 3 4 5 Bu kodu kullana

20 Nisan 2011 Çarşamba

Tükenmez Kefir





            Kalp doktoru Prof.Dr.. Bingür Sönmez kendi yaptığı kolay kefiri anlatıyordu TV de. Hazır aldığımız kefirin bir kısmını içiyoruz, kalana günlük süt ilave edip oda sıcaklığında ışık görmeyen bir yerde bekletiyoruz. O mayalanıyor ve doğal bir kefir oluyor. Onun da bir kısmını tüketip kalanı tekrar mayalıyoruz. Çok kolay.

            Ben daha önce kefir taneleriyle mayalama yapmıştım. Ama o zor. Kefir tanelerini her sefer süzmek ve yaşatmak için hep mayalamak lazım. Yoksa öiüyor ve etkinliğini kaybediyor. Hatta seyahate giderken pet şişede sütün içinde kefir taşımıştım. Aman ölmesin diye.

            Bu usul çok kolay. İstersen ara ver tekrar başla. Yoğurt mayalamaya da kalkışıyorum bir süre sonra vaz geçiyorum. Ama bundan vaz geçmek yok.

            Ben cam kavonozda mayalıyorum. Mutfak dolabının içinde 24 saat bekletiyorum. Sonra içmek üzere buz dolabına kaldırıyorum. En az 12 saat beklemesi lazım. Eğer ekşi ve yoğun seviyorsak 36 saate kadar bekletebiliriz. Ha! Birde kefire madeni kaşık değmemesi lazım. Tahta kaşık kullanabilirsiniz.

            Faydaları okadar çok ki yazmakla bitmez. En önemlisi vücut direncini artırması. Okuduğum en hoşuma giden faydası "Genç yaşlanmayı sistemize eder ve bellek zayıflığını engeller."   Artık yaşlanmaya ve unutmaya paydos. En güzeli doğal ve katkısız bir süt ürünü olması.


           Ben artık düzenli bir kefir içicisiyim. Sağlığınıza!

14 yorum:

Asuman Yelen dedi ki...

Bunu öğrendiğime çok sevindim. Ben de 70 li yıllarda midesi rahatsız bir büyüğümüzün verdiği taneciklerden bir süre mayalamıştım ama dediğin gibi biraz uğraş gerektiriyordu. Şimdi hafıza sözcüğünü görünce heyecanlandım doğrusu...

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Kefirin çok faydalı olduğunu biliyorum ama ben onu içmeye pek alışamadım.
Kefiri kendinizin yapması hazırdan çok daha iyi...
Size iyi içmeler:)

hüznün tadı dedi ki...

Asuman- Sorma. Unutkanlık bende çok var. Babamdan dolayıda korkuyorum.

Baykuş Gözüyle- Ben severek içiyorum. Ayrandan fazla bir farkı yok sanki tat bakımından.

Burak dedi ki...

Hmm madem ki tukenmiyor, geleyimde ikram et bana.

hüznün tadı dedi ki...

Gel canım gel...

Çılgın Mevdoş dedi ki...

bir şey soracağım marketten aldığımız kefirle yapsak olurmu öbürünü bulmak çok zor yapması da bir o kadar zorcanım ya bu kolaymış sağol paylaştığın için sevgiler

hüznün tadı dedi ki...

Çılgın Mevdoş-Evet ilk sefer marketten alıp mayalıyoruz. Sonra elde ettiğimiz kefirle devam ediyoruz.

Unknown dedi ki...

bir kere içtim kefir ama mayalayan arkadaşım devamını gettiremediği için ben devamını getirememiştim...Değişik bir yapısı var ama faydaları süper...

hüznün tadı dedi ki...

İçimizdeki Karnaval-Kefir tanecikleri mayalandıkça çoğalıyor. Ben fazlalıkları eşe dosta dağıtırdım. Elimde kalanları atmak bana zor gelirdi. Bir canlıyı öldürüyormuş gibi hissederdim.

laleninbahcesi dedi ki...

şimdi marketten kefiri alıyoruz hani şu pet şişelerde satılıyor ayran gibi... Onun birazını içip içine süt ilave ediyoruz. Süt kutu süt olomaz mı, günlük sütü bulmak her zaman mümkün olmuyor da..

hüznün tadı dedi ki...

Günlük süt daha iyi. Şimdi artık günlük süt moda. Kutu sütler tu kaka oldu.

Ebru dedi ki...

Laktoz alerjim var ve laktozsuz süt bile (sanırım onda dahi var) rahatsız ediyor. Süt ve ürünlerine peynir dahil hep uzaktan bakıyorum kefiri 1 kez denedim ama yutmayı bile başaramadım tadını hiç sevmedim. Kalsiyum eksikliğini ilerde fena yaşayacağım bari kefiri sevseydim:)

hüznün tadı dedi ki...

Nehir İda-Süt ürünlerinden uzak durmak zorunda olmak çokta kötü değil. Doğa çok cömert davranmiş bize. Mesela yüz gr. marulda bir bardak sütten daha çok kalsiyum varmış. Yeşillik sevmiyorum deme sakın.

İdil dedi ki...

Merhabalar,

Saçlarımda problem vardı, çok fazla dökülme oluyordu. DogalSabun.gen.tr sitesinden Doğal Kefir Sabunu aldım. İlk kullanımlarda pek bir faydasını görmedim ama ikinci haftadan itibaren dökülmeler azalmaya başladı, saçlarım saha hacimli daha dolgun olmaya başladı. Demek ki düzenli kullanmak gerekiyormuş. Bir aydan fazla süredir kullanıyorum. Ben çok faydasını gördüm, bırakmayı da düşünmüyorum. Kesinlikle tavsiye ederim.