1 2 3 4 5 Bu kodu kullana

21 Haziran 2012 Perşembe

Semizotu...



             Bu ekşimsi güzel otu sevmemek mümkün mü? Yemeği ayrı bir güzel, salatası ayrı...

             Ama o ayıklayıp yıkaması yok mu? Öldürüyor beni. Yine de yazın pazara gittiğimde almazsam olmazlardandır. Diğeri de fasulye.
            
             Akşam üzeri Konca'yla pazara uğradık. O arabada bekledi. Ben gidip gelip sebzeleri doldurdum. İki demet de semizotu aldım.

             Semizotu taze taze pişmezse olmaz.  Aldıklarımı yerleştirmeden mutfağa girdim. Pirinçli bol domatesli pişirdim akşama. Yanına da domatesli biberli bulgur pilavı. Dağılan mutfağı toparladım ve aldıklarımı yerleştirdim. Bu arada baktım Konca da kanepeye uzanmış.Çok yorulmuşlar da:))

             Salatası da çok bir güzel olur bu otun. Yoğurtlusu, cevizlisi, mısırlısı... Bayılırım.

             İçinde Alfa-linolenik asit, C ve E vitamini , beta karoten ve omega 3 bulunuyor. Bence üşenmeyelim bol bol soframıza getirelim bu lezzetli ve faydalı sebzeyi.

6 yorum:

Başak dedi ki...

Oh ne güzel sağlıklı yemekler. her ikisini de severim. Afiyet olsun :)

Başak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Asuman Yelen dedi ki...

Ben de çok severim semizotunu. Domatesle pişmişini, salatasını. Son zamanlarda tuzsuz lor ve kırmızı papya biber doğrayarak yemeğe başladım. Malum kilolar. Öyle de çok güzel.(tarifte ceviz de var)

hüznün tadı dedi ki...

Başak-Bütün yaz yemekleri ne güzel değil mi?

Asuman-Oooo!Süper sağlıklı bir salata. Lor da ucuz ve kalsiyum deposu.Epeydir unutmuşum almayı. İyi aklıma getirdin.

Sakarya soğulcan gübresi dedi ki...

Bu görselin tohumundan almak istiyorum 0544 304 2528

Sakarya soğulcan gübresi dedi ki...

Bu görseldeki semiz otu tohumundan almak istiyorum 0544 3042528