1 2 3 4 5 Bu kodu kullana

31 Ocak 2012 Salı

Kar Ve Eski Günler...




                   Dün gece yarılarına kadar sokaktaydı mahallenin gençleri ve çocukları. Bağrış çağrış  kartopu oynadılar. Kaydılar. Kızgül'le biz de balkondan seyrettik.

                   O çocukluğumdaki kar sevincini hatırladım. Nasıl mutlu olurduk. Bizim çocukluğumuzun geçtiği küçük kasabalarda okullar falan tatil olmazdı. Ayaklarımız sırılsıklam, ellerimiz kıpkırmızı, burnumuz havuç gibi oynaya oynaya bata çıka gider gelirdik okula. Sınıflarımızda sobalarımız yanardı.

                   Annelerimiz bir gün bile okula gelmezdi. Ancak bir kabahatimiz olur da öğretmen çağırırsa gelirlerdi.

                   Annelerimizle biraz mesafeliydik. Kendi kendimize ders çalışır sorunlarımızı kavgalarımızı hiç iletmezdik.
                  
                   Sınıfta bir gün şimdi adını unuttuğum bir arkadaşım durup dururken parmağını kaldırmış "Öğretmenim Oktay Mihriban'ı seviyor."  Sınıfta derin bir sessizlik. Günlerce acı içinde kıvranmıştım. Ya öğretmen annemi çağırıp söylerse diye içim içimi  yemişti. Dünya tatlısı ilk öğretmenim "Siz hepiniz kardeşsiniz ve benim çocuklarımsınız. Tabi birbirinizi seveceksiniz."  dedi ve anneme hiç söylemedi.

                    Annelerimizin kabul günleri vardı. Öğretmenimiz arkadaşlardan birinin annesinin kabul gününe gideceğini söyledi. Arkadaşımızla lojmanlarımız yakındı. Nasıl kıskandım, nasıl kıskandım. Öğretmenime "Benim de annemim kabul günü."diye yalan söyledim. O yalan söylediğimi bildiği halde anneme de uğramıştı.

                   Fatma öğretmenimi çok sevdim ve hiç unutmadım. Ama o kovayla gelen süt tozları ve balık yağı yok mu? Ben daha sonraki hayatımda böyle zulüm görmedim:):)

                  

11 yorum:

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Mihriban hanımcığım ne kadar güzel anlatmışsınız. Çocukluğuma döndüm :) Balkondaki kar ise kıskançlık damarımı kabarttı !

hüznün tadı dedi ki...

Colette- Keşke bir avuç kar gönderebilsem:))

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

eşke... Günlerdir Ankara ve İstanbulda oturan blogger arkadaşlar beni şahane kar manzaralarıyla kıskançlıktan çatlattınız:)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

ne güzel anlatmışsınız eski okul günlerinizi, huzur içinde okudum.

Swotpisces dedi ki...

trt 1 de seksenler var tam şimdi hatta, yani salı geceleri.. tavsiye ederim. :)

*mehtap dedi ki...

çocukluk anılarımız aniden aklımıza düşüveriyor bazen ve hatırlamak bizi mutlu ediyor galiba.

Hülya dedi ki...

Mihriban'cım başımızda sürekli dersini çalış çalış diyen kimse olmazdı daha mı sorumluluk sahibiydik acaba.. yeni nesil veliler her gün okulda dersane, dersane çocuklarını yarıştırıyor.

Ayy o süt tozu kokusu çok fenaydı. hiç içemezdim.

hüznün tadı dedi ki...

Zeynep-O arkadaşıma çok kızmıştım:)

Swotpisces- İzliyorum. Çok sevdim.

Mehtap- Karla ilgili bir şeyler yazacaktım o yıllara gidiverdim.

Hülya- O yüzden yıllarca sütten nefret ettim.

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Fotoğrafa bayıldım, tabi anlattıklarınıza da...ne güzel anılar:)

hüznün tadı dedi ki...

Natali- Foto bizim balkonun kış hali.

keskin makas dedi ki...

kar güzel ama birde soğuk olmasa dahada güzel olacak :)